Klacht en vertrouwenspersoon

Heb je een klacht?
Op KC Kleinerf doen we er alles aan om een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Maar we realiseren ons ook dat er soms een klacht kan ontstaan. De eerste stap is altijd proberen het op te lossen met de persoon die gaat over de betreffende kwestie. Lukt het niet om er samen uit te komen? Neem dan contact op met kindcentrumdirecteur Marlon van Asten op het algemene telefoonnummer of op marlon.vanasten@stichtinggoo.nl.

Klachtenregeling
Kom je er samen met de kindcentrumdirecteur niet uit? Dan kun je een beroep doen op de  interne klachtenregeling van GOO. Hierin staat op eenvoudige wijze stap voor stap beschreven, hoe en bij wie je je klacht kunt melden. De officiële, uitgebreide versie vind je op de website van GOO. Een formele klacht indienen moet altijd schriftelijk en kan via ons online klachtenformulier, per e-mail of brief aan de bestuurder.

Interne vertrouwenspersonen
Misschien vind je het fijn om je situatie te bespreken met onze interne vertrouwenspersoon. Dat is iemand die gemakkelijk aanspreekbaar is voor zowel kinderen, ouders als medewerkers. De interne vertrouwenspersoon luistert, geeft informatie over een eventuele klachtenprocedure, kan overleggen met en verwijzen naar een externe vertrouwenspersoon en houdt contact met het kind, ouders en medewerkers. De interne vertrouwenspersoon op KC Kleinerf is Judith Vermeulen. Je kunt haar mailen op judith.vermeulen@stichtinggoo.nl.

Externe vertrouwenspersonen
Kom je er samen niet uit en vind je het prettig om over de klacht te spreken met iemand die buiten KC Kleinerf en buiten GOO staat? Dan kun je contact opnemen met een van onze externe vertrouwenspersonen. Dit zijn onafhankelijke deskundigen, in dienst van GOO. Zij kunnen ingeschakeld worden door iedereen die een relatie heeft met GOO: ouders, collega's, kinderen, buurtbewoners of samenwerkingspartners. De externe vertrouwenspersoon kan naast kan informatie of advies geven of optreden als begeleider bij een klachttraject. Externe klachtencommissie
Ben je niet tevreden over de manier waarop je klacht bij ons intern is afgehandeld? Dan kun je de situatie voorleggen aan een externe klachtencommissie. Voor opvang kan dit bij de Geschillencommissie Kinderopvang en voor onderwijs bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.