Schoolkamp groep 8 Valkenswaard

14-05-2018
Van 14 mei tot en met 18 mei was groep 8 op kamp in Valkenswaard, in bosherberg Harba Lorifa, rustig gelegen aan de bosrand en toch niet ver van het centrum.

De route per fiets van De Mortel naar Valkenswaard verliep voorspoedig.
Onderweg was een kudde schapen wel oorzaak van enige vertraging.
Na aankomst in Valkenswaard volgde het diner en een avondspel.
De dag werd  afgesloten met een verfrissende duik in het tegenover de herberg gelegen zwembad.
Foto's maandag

Op dinsdag 15 mei begon de dag met een korte fietstocht naar hartje Valkenswaard.
In 3 kleine groepjes zochten we allerlei zaken op tijdens een oriŽntatiewandeling in dat centrum.
Na een hartig broodje gezond fietste de groep naar het startpunt voor het kanovaren op de Dommel. Behalve dat we een prachtige gans en vele eendjes zagen, peddelden we door een  zeldzaam mooie omgeving.
Na het avondeten speelden we "Ik hou van Kleinerf".
Foto's dinsdag

Op woensdag 16 mei fietste groep 8 naar het PSV-stadion in Eindhoven, voor een rondleiding door het complex, een kijkje in de store en tenslotte een bezoek aan het museum. Maar het werd meer! Juist vandaag waren we getuige van de officiŽle aftrap van het Walking Football in het stadion. Beroemde oud-voetballers trapten hun balletje. En we mochten even op de foto met de UefaCup en de beker van de Champions League.
In de perskamer deden we interviews.
Na de lunch in het centrum,  onder het toeziend oog van Frits Philips, was het tijd om te winkelen en wachtte de bioscoop.
Het werd de nieuwste versie  van Ice Age. De woensdag in Eindhoven sloten we af met een hartige hapÖ
's Avonds volgde de officiŽle competitie van het "pinnekes"-spel.
Foto's woensdag

Donderdag 17 mei was de dag van subtropisch paradijs De Kempervennen. Een groot deel van de dag genoten we van de warmte, de golven en de wildwaterbaan.
Daarna gingen we ook nog een uur lang bowlen.
Bij terugkomst in bosherberg Harba Lorifa stond het eten al klaar.
's Avonds volgde de Bonte Avond, waarvan enkele leerkrachten getuige zoudenzijn.
Foto's donderdag

Vrijdag 18 mei was de dag van de terugreis.
Al vroeg waren we in de weer om onze spulletjes in de koffers te proppen en de kamers enigszins toonbaar te maken.
Na het ontbijt om 8 uur stapten we op de fiets en via enkele rustplaatsen met koek, sinaasappelsap en een ijsje en na enkele slippartijtjes kwamen we buiten verwachting vroegtijds aan bij Kleinerf.
Een gezellig kamp kwam ermee tot een mooi einde. !7 schoolverlaters en 3 leerkrachten, juffrouw Helma, meester Sraar en meester Jan genoten van een gevarieerd programma en een weeklang mooi weer.. En op maandag, donderdagavond en vrijdag was ook juffrouw Marieke van de partij.